• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Ett dussin anmärkningar men 500k+ i lön, var kan jag låna?

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 522
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
OK. Lite konstigt, jag trodde att det skulle ha större betydelse. Å andra sidan så är ju inte ditt betyg lika dåligt som mitt. Det kanske krävs mindre för att jag skall sänka mitt en aning?

F.ö lite lustigt att Creditsafe tycker att jag har kreditvärdighet: "hög", medan UC tycker att jag är något som katten har släpat in. Hur stor påverkan har det om man blir av med en betalningsanmärkning? Två av mina gallras under hösten, men då har jag ändå tio kvar...

För mig blev det inga större ändringar på betyget när enstaka betalningsanmärkningar försvann. Förfrågningarna har nog större inverkan.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 678
Mottagna reaktioner
838
Poäng
747
För mig blev det inga större ändringar på betyget när enstaka betalningsanmärkningar försvann. Förfrågningarna har nog större inverkan.

OK. Förfrågningar har jag inga, så där finns det ingen förbättring att hoppas på... Det är lite därför jag är rädd att söka lån någonstans som kräver UC om det ändå är chanslöst. Det skulle kännas surt att försämra mitt redan dåliga betyg ytterligare om det inte finns en chans att det leder till ett lån.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp